Hrana koja smiruje

Ispis

Nakon stresnog radnog dana ili doga?aja, smirenje moete potraiti u zdravoj hrani koja ?e vas opskrbiti neophodnim vitaminima i mineralima. Bobi?asto vo?e, oraasti plodovi, naran?e i paroge izvrsni su saveznici u borbi sa stresom.

U stresnim situacijama mnogi su skloni utjehu potraiti u hrani. Slatkii su, naravno, najve?a napast. No nakon pojedene ?okoladice e?er u krvi naglo se die, ali isto se tako naglo i sputa, a pri tom se osloba?a hormon stresa. Zbog toga se ?esto osje?ate jo gore. No hrana koja smiruje ipak postoji i, to je najbolje, zaista djeluje.

Bobi?asto vo?e

Umjesto tamanjenja M&M'sa u kriznim trenucima, radije jedite borovnice, brusnice, ribiz, maline, jagode... Ugljikohidrati u bobi?astom vo?u imaju nizak glikemijski indeks, pa se e?er u krvi stoga podie dosta sporo. Na taj ?ete na?in izbje?i nagle promjene razine energije i raspoloenja. Osim toga, to je vo?e bogato vitaminom C koji je tako?er sjajan saveznik u borbi sa stresom.


Oraasti plodovi

Samo aka suenog vo?a nadoknadit ?e dnevnu potrebu za vitaminima B kompleksa (orasi), cinkom (brazilski orasi), vitaminom E (bademi) koji pomae u borbi s ote?enjima stanica koja su pak usko povezana s kroni?nim stresom. Izbjegavajte zasoljene orahe i bademe ili one koji su preni u ulju. Neo?i?eni oraasti plodovi pomo?i ?e vam, izme?u ostalog, da se rijeite negativne energije, i to svakim stiskom drobilice za ljusku.

Naran?e

Osobe koje dnevno unose tisu?u miligrama vitamina C imaju manju razinu hormona kortizola, kao i nii krvni tlak od onih koji to ne rade. Zato se preporu?a dnevna konzumacija barem jedne naran?e. Osim to ?ete u organizam unijeti dovoljno vitamina C, guljenje naran?e barem ?e vas nakratko opustiti. 

paroge

Stabljike paroge sjajan su izvor folne kiseline i prirodni lijek za neraspoloenje. Da biste se rijeili nagomilanog stresa, umo?ite paroge u jogurt ili kiselo vrhnje i na taj na?in svom tijelu osigurajte i neophodnu dozu kalcija.

Crna ?okolada

Iako nije znanstveno potkrijepljeno da ?okolada ublaava stres, u stresnim situacijama ipak naj?e?e pribjegavamo toj 'slatkoj utjesi'. No umjesto obi?ne mlije?ne, radije odaberite tamnu koja ima barem 70 posto kakaovca. Crna ?okolada, bogata flavonoidima, antioksidansima iz ploda kakaovca, pomae u borbi s rakom i bolestima srca i krvoilnog sustava, a sniava krvni tlak bez posljedica na tjelesnu teinu, krvnu plazmu ili e?er.

tportal.hr