Ispis

 

Octavia Scout zadrala je brzinu i upravljivost limuzine, a zahvaljuju?i opjevanom 4x4 pogonu donosi i solidne terenske mogu?nosti. U svim detaljima primjetna je vrhunska krajnja obrada, to na najbolji na?in govori da koda napreduje krupnim koracima.

Poviena karoserija s istaknutim oja?anjima jasno distancira Scouta od obi?ne Octavie. Odmah se sti?e utisak da je kodin trendovski model robustan i izdrljiv. Scout iz svakog ugla izgleda elegantno i snano, to posebno cijeni ciljana grupa kupaca. Njima su namijenjeni specijalni aluminijski naplaci Proteus od 17 in?a koji prikrivaju sofisticirano vjeanje.

 

 



I unutranjost je uskla?ena s terenskim ambicijama. None komande su presvu?ene materijalom koji spre?ava klizanje obu?e zaprljane blatom. Na strani suvoza?a instalirana je ru?ka koja je naro?ito korisna prilikom ozbiljnije jurnjave po makadamu. Ostalo je manje-vie isto. To zna?i da unutranjost nudi dovoljno prostora za cijelu porodicu i njihov prtljag. Veoma korisnim su se pokazale mreice za u?vr?ivanje tereta, koji bi u slu?aju vonje po loem terenu mogao udarati o bo?ne stranice. Ukoliko je prtljanik nedovoljan za sve to elite ponijeti, viak stvari moete prenijeti na krov. Na serijske krovne nosa?e mogu se instalirati razne nadogradnje koje omogu?avaju i transport kabastih stvari.





Za savladavanje ozbiljnijih zadataka zaduen je snani turbodizelski-agregat. Radi se o poznatom motoru koji iz 2.0 litra radne zapremine daje 140 KS pri 4.000 obr/min. Za vonju po teko prohodnim terenima od presudne je vanosti obrtni momenat koji maksimum od 320 Nm otputa pri (niskih) 1.750 obr/min. Ve? tokom prve vonje primijetili smo da je prvi stepen prijenosa ekstremno kratak. Takva koncepcija mjenja?a na neki na?in nadokna?uje nedostatak klasi?nog reduktora. U prvoj brzini Scout se bez problema penje i uz najve?e mogu?e uspone koji se na?u pred njim.



Ostalih pet stepeni prijenosa raspore?eni su ''normalno'' i ubrzanja su linearna. Prilikom vonje po makadamu, zaklju?ili smo da se Scout osje?a kao riba u vodi. Upravljanje je precizno, ?ak sportsko. Pogon 4x4 sa Haldex spojkom radi savreno. Kada nema proklizavanja, snagu usmjerava na prednju osovinu. Time se tedi gorivo, ali i skupi sklopovi transmisije. Kada se stanje podloge pogora, Haldex spojka trenutno uspostavlja vezu sa stranjim parom to?kova, ?ime se drasti?no poboljava trakcija. Na ljunkovitoj podlozi ubrzanja su fantasti?na. Tu nemaju nikakvih ansi ni znatno ja?i automobili s pogonom na samo jednoj osovini. Isto tako je i na snijegu, kojeg u Bosni i Hercegovini ima i previe. Zbog povienog podvozja o?ekivali smo mnogo vie ljuljanja na asfaltnoj podlozi. Ali, ono je izostalo. Scout vozi kao svaka druga Octavia, to je posebno vano voza?ima koji imaju samo jedan automobil.



Neophodni terenski dodaci na karoseriji nisu drasti?no naruili aerodinamiku te se na autoputu lako dostigne obe?anih 197 km/h. Prvih 100 km/h postigne se za (kratkih) 10,2 sekundi, to Scouta stavlja u rang startnih automobila. Grubi ''pumpa-dizna'' agregat zadovoljava se s malo skupe nafte, a prosje?nu potronju je lako odrati ispod 7 litara. Naravno, u gradu ne treba o?ekivati manje od 10 litara nafte na 100 kilometara. To je danak koji donosi ve?a masa sofisticirane transmisije. Dakako, vonja po zahtjevnijim terenima tako?er ?e pove?ati potronju, ali ljubitelji 4x4 automobila ni ne o?ekuju druga?ije.



Uvijek se vodila velika polemika o stvarnoj potrebi za povienim automobilima sa 4x4 pogonom. Ve?ina vozila veoma rijetko silazi s asfalta, to zna?i da tokom radnog vijeka bespotrebno rasipaju energiju. Opravdanje zbog snijega na putu tako?er ''ne pije vode'', jer dananje zimske gume omogu?avaju odli?nu trakciju automobilima s jednom pogonskom osovinom. Vozila kao to su Scout itekako imaju smisla, ali samo ako su nam zaista potrebna.



Onaj ko je spreman izdvojiti 53.431 KM do registracije dobit ?e upotrebljivo vozilo u svim uslovima i koje uz to zastupa sve najmodernije trendove. Zbog svega navedenog ne trebamo se ?uditi ako Scouta s tragovima blata vidimo parkiranog pred pozoritem. Tamo se, ba kao i na terenu, odli?no snalazi.

 

auto.ba