Ovdje ste:: Lifestyle Auto Testovi Test: Fiat 500 1.2 8V
 
 

Test: Fiat 500 1.2 8V

Ispis

Image

 

Prije pola stolje?a, 1957., Dante Giacosa je predstavio svoje djelo - Fiat 500. Ovaj automobil je uz nezaboravni motocikl Vespa motorizovao Italiju i dobar dio Evrope. Istog dana, 4. jula, ali pet decenija kasnije doao je reinkarnirani Topolino donose?i mnotvo retro detalja i tehnologiju 21. stolje?a.

Kombinacija retro detalja, vrhunskog dizajna i istih takvih materijala djeluje kao najja?i magnet. Na zeleni Topolino, ili kako ve?ina govori novi Fi?o (iako se radi o potpuno druga?ijim modelima), privla?io je ogroman broj znatieljnih pogleda. Interes su pokazivali i ene i mukarci, bez obzira na starost. Posebno su nas iznenadila djeca koja su se, bukvalno, lijepila za stakla automobila. To na najbolji na?in potvr?uje da su Fiatovi dizajneri savreno obavili posao. U suprotnom, novi Fiat 500 bio bi simpati?an samo nostalgi?arima koji su voza?ku karijeru po?eli u Fi?i ili Topolinu.



Karoserija novog Fiata 500 (duga 355, iroka 163 i visoka 149 cm) djeluje kao da se originalni Topolino nagutao kvasca za tijesto. Sve linije, nakon prilago?avanja savremenim potrebama, ostale su prepoznatljive. Moderne svjetlosne grupe zadrale su originalne ideje. To se posebno isti?e na prednjem dijelu gdje su svjetla za poziciju izdvojena od glavnih farova, ba kao na 50-godinjem Topolinu. Nekadanje hromirane karambolke vie nego uspjeno zamjenjuju hromirani dodaci na modernim, masivnim branicima integrisanim u prednje i stranje blatobrane. Bo?na linija zadrala je prvobitne proporcije, a isto se moe re?i i za stranji dio. Prepoznatljiva je i linija krova. Istina, umjesto nekadanjeg platna sada nalazimo blago zatamnjeno staklo, koje daje poseban ugo?aj u vonji.



Zadivljeni vanjskim dizajnom, pitali smo se ta ?emo zate?i u unutranjosti. Dodirom retro oblikovane kvake ni kamen ne moe ostati ravnoduan, a bre otkucaje srca pobu?uje i fenomenalno oblikovan kokpit u boji karoserije. Na centralnom dijelu, kao nekad, nalazimo tri okrugla tastera oivi?ena hromom. Takvi su i koncentri?no postavljeni instrumenti. Umjesto par lampica i kazaljki, sada nalazimo apsolutno sve to imaju najmoderniji automobili. Kazaljke brzinomjera i obrtomjera me?usobno se prestiu dok je veliki i pregledni displej putnog ra?unara smjeten u sredinu. Mjera?i temperature motora i nivoa goriva, iako digitalni, vjerno prate krune linije koje su bile prisutne u prvom Topolinu. Najve?a razlika uo?ljiva je na to?ku upravlja?a.



Bijeli mesnati volan obloen koom mogao bi se komotno ugraditi u Bentley, Royce Rolls ili Bugatti. Nestvarno je dobar! Nadohvat ruke je i ru?ica mjenja?a s legendarnom kuglom. Iako se takva ugra?ivala prije 50 godina, moramo priznati da se odli?no uklapa u sve zakone ergonomije. Idealno sjedi u ruci pa su promjene brzine brze i precizne. U prilog tome ide i poloaj ru?ice koja otkriva da Fiat 500 koristi platformu na kojoj je ponikla Panda. Ugodno tvrda profilisana sjedita dobro dre tijelo u svim uslovima vonje, tako da ni viesatna vonja ne izaziva neugodnost. U prednjem dijelu ima mjesta kao u Puntu, a moramo priznati da me?uosovinsko rastojanje od 230 cm daje sasvim dovoljno prostora i na stranjoj klupi. To nismo o?ekivali zbog stranjih, malih bo?nih prozora, pa smo doivjeli jo jedno prijatno iznena?enje. Prtljanik prihvata 185 litara tereta i to je sasvim dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Ukoliko elite pove?ati njegovu zapreminu, dovoljno je da povu?ete jednu od ru?ica koje osloba?aju naslone stranje klupe. A ako povu?ete obje, dobit ?ete solidnih 610 litara.



Ispod prepoznatljive karoserije nalazimo apsolutno druga?iju filozofiju od mehanike penzionisanog Fiata 500. Prije pola stolje?a dvocilindri?ni zra?no hla?en motor nalazio se straga. Logi?no, i mjenja? je bio u istom dijelu Toplina, to zna?i da je pogon bio na stranjem paru to?kova. Sada se ispod prednje haube umjesto prtljanika nalaze moderni benzinski i dizelski vodom hla?eni agregati. Nas je zapao bazni ?etverocilindri?ni 1.2-litarski benzinac sa 8 ventila. Oznaka FIRE otkriva da se radi o motoru koji zadovoljava najstroe ekoloke norme, a to, posredno, nagovjetava malu potronju i solidne performanse. Maksimalna snaga od 69 KS ispo?etka nam se ?inila skromna, tim prije jer prazan Fiat 500 ima masu od 865 kg. Me?utim, odli?no sra?unat manuelni mjenja? sa pet stepeni prijenosa omogu?ava solidne performanse: od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,9 s i postie maksimalnu brzinu od 160 km/h. To je vie nego dovoljno za dobar ritam u gradskoj i prigradskoj vonji, odnosno u uslovima kakvi su u cijeloj BiH. Za dravljane zemalja koje su ''otkrile'' autoputove postoje primjereniji i adekvatno skuplji motori.

Okrueni odli?nim dizajnom uivali smo u vonji. Elektri?ni servovolan daje dobar osje?aj. Dovoljno je precizan i za sportski nastrojene voza?e. Dodue, mi smo samo kratko vozili s uklju?enim ''city'' modom. Moda se ?ini suvinim, ali pripadnice ljepeg spola najvie hvale to magi?no okruglo crno dugme. O?igledno je da za sve ukuse ima po neto. Vjeanje je dobro podeeno. Uprkos niskoprofilnim gumama montiranim na aluminijske naplatke od 15 in?a, nije bilo neugodnih udara. Dranje podloge je uzorno u svim uslovima, to navodi na zaklju?ak da je vjeanje predvi?eno za znatno ja?e i tee agregate. Kako li se tek ponaa verzija Abarth? Nadamo se da ?emo je jednom testirati ili bar kratkotrajno voziti.



U svom prirodnom, gradskom okruenju Fiat 500 je idealan izbor. Krug okretanja od samo 8,9 metara i odli?na preglednost na sve strane potpomognuta parking senzorima dozvoljava vonju bez naprezanja i po?etnicima. Isto je i na otvorenom putu, gdje se novi Topolino ponaa dobro?udno zbog ?ega su, uprkos baznom motoru, mogu?i solidni brzinski prosjeci. Tokom viegodinjeg bavljenja ovim poslom vozili smo sve i svata i uvijek smo se susretali s ''likovima'' svih registrovanih vrsta koji su uvijek, ali ba uvijek, pitali - koliko troi? Fiat 500 je izuzetak. Niko nije postavio ''legendarno'' pitanje. Jo manje su se zanimali za vrstu agregata (tipa: ''Jarane, jel' dizel''). Iako, o?igledno, taj podatak nije bitan, recimo da se Fiat 500 u najgorim gradskim uslovima zadovoljava sa 7,5 litara bezolovnog benzina. Na putevima van grada lako dri prosjek ispod 5 litara, to na najbolji na?in pokazuje da je bazni motor prava mjera za prosje?no zahtjevne voza?e.
Zavedeni nostalgijom i dizajnom, mnogo je onih koji su nam pravili drutvo tokom snimanjai slikanja, pa je jasno da je Fiat pogodio u centar.



Kada zanemarimo emocije i ostavimo samo razum, kona?na ocjena je opet 5. Zavrna obrada je, u odnosu na klasu kojoj pripada, na najviem nivou. Masa vozila otkriva bogate pakete opreme ali, to je vanije, i gomilu sigurnosnih dodataka. Osvojenih maksimalnih pet NCAP zvjezdica potvr?uje da je prelijepa karoserija iznad svega sigurna.

Zbog svega navedenog cijena od 25.000 KM do registracije (testni automobil) je realno odre?ena. Niti jedno istinsko umjetni?ko djelo nema adekvatnu protivvrijednost u nov?anicama. Emocije, odnosno prava ljubav, ne mogu se platiti, a tako je i sa Fiatom 500 koji vrijedi svaki uloeni nov?i?.

 

auto.ba

 
 
 
 

CB Login