Test: Renault Laguna 2.0 dCi

Ispis

Ve?a, laka i kvalitetnija...

Nakon 32 mjeseca razvoja i milijardu potroenih eura dola je Laguna tre?e generacije. Od prethodne je ve?a, laka i, to je najvanije, kvalitetnija. Ponuda motora i mjenja?a zadovoljava sve ukuse, a isto se moe re?i i za tradicionalno bogate pakete opreme.


Dizajn je uvijek bio Lagunina ja?a strana. Ve? je prva generacija iz 1994. bila veoma privla?na. Takva je bila i nasljednica iz 2000. godine. Zbog navedenog, ali i vie nego hrabrih poteza na Meganeu 2, Vel Satisu i Avatimeu, o?ekivale su se smjelije linije na Laguni 3. Me?utim, one su izostale. 

Elegantnu i skladnu karoseriju ?ine velike glatke povrine. Prednji dio krase moderna rasvjetna tijela, izme?u kojih se nalazi minijaturni usisnik zraka koji budi sje?anja na legendarni Citroen DS. Apetit za zrakom motor zadovoljava kroz veliki otvor integriran u branik. Bo?na linija najvie podsje?a na prolu generaciju, pa se sti?e utisak da su vrata ostala potpuno ista. Nekima je stranji dio suvie jednostavan, a nije tajna da je u jednostavnosti savrenstvo. Ipak, nakon druenja s novom Lagunom zaklju?ili smo da ?e se kod ve?ine, bar to se dizajna ti?e, desiti ljubav na drugi pogled.
 

 
Prvi dokaz znatno boljeg kvaliteta opaamo ?im otvorimo vrata. Unutranjost je obloena vrhunskim materijalima, ugodnim na pogled i dodir. Cjepidlake ?e posebno odueviti stepen krajnje obrade, koji u prethodne dvije generacije i nije ba bio prema standardu prestine srednje klase. Svaki detalj djeluje odgovaraju?e skupo, to se odnosi na aluminij, kou i neizbjenu plastiku. Iza ergonomski, pa ?ak i sportski, oblikovanog volana nalaze se instrumenti jednostavne, lako ?itljive grafike. Sre?om, Renaultovi dizajneri zaobili su dananje modne trendove koji podrazumijevaju ljubi?asta i kakva sve ne osvjetljenja. Oni su instalirali, oku prijatno, svjetlo boje leda. Centralni dio armaturne table te?no se naslanja na linije kokpita. Tamo su smjetene sve komande, od kojih posebno treba ista?i tastere sofisticiranog klima-ure?aja. S ciljem podizanja komfora, ugra?ena je nova klima s tri programa rada: ''soft'', ''auto'' i ''fast''. ?ak ni onima kojima je engleski jezik potpuno stran ne treba pojanjenje. 
 

 
No, vratimo se onom ''opipljivom''. To su sjedita koja su na svim dosadanjim generacijama pruala maksimalnu udobnost. Prednja dva podeavaju se u svim pravcima i sigurni smo da ?e svako, uz podesiv to?ak upravlja?a, na?i idealan poloaj. Ni na stranju klupu ne?e se i?i po kazni. Me?uosovinsko rastojanje od 2.756 mm nije rekordno, ali nudi vrhunski komfor za dva putnika na stranjoj klupi, mada se ni za tre?eg ne moe re?i da je viak. Ukoliko se voze svih pet putnika, problem je prtljag. Raspoloivih 462 l zapremine lako se popune. Ako Lagunu elimo pretvoriti u dostavno vozilo, to ?emo uraditi obaranjem stranje djeljive klupe. S par jednostavnih poteza dobivamo prostor koji moe prihvatiti 1.337 l (te?nog) tereta, mada praksa pokazuje da se nikad ne iskoristi kompletna zapremina. 
 

 
Ponudu motora ?ini veliki broj benzinaca i dizelaa. Ulazni dizel-motor, nestvarno male zapremine od 1.5 l i savremene tehnologije, daje dovoljnih 110 KS. Me?u dizelaima je i dvolitarski dCi sa 130, 150 i 175 KS. Nas je zapala zlatna sredina. U odnosu na masu od 1,5 tone, 150 KS je sasvim solidno. Motor primjereno ugla?enog rada puni potencijal daje pri 4.000 obr/min, dok je maksimalnih 340 Nm obrtnog momenta dostupno pri duplo manjem broju obrtaja. Moderni dizela dolazi u paru s dobro sra?unatim manuelnim etobrzinskim mjenja?em. Prijenosni odnosi dozvoljavaju te?na i uvjerljiva ubrzanja, pa je Lagunu ugodno voziti i u gradu i na otvorenom putu. Tome doprinosi i vjeanje, koje je u odnosu na prolu generaciju postalo tvr?e, ali ne i neudobno. Ulazak u krivine ne izaziva ljuljanje karoserije te putnici ne?e osjetiti sindrome morske bolesti. Upravlja?ki mehanizam podeen je po zahtjevima limuzinske klase. To zna?i da ?e sportski nastrojeni voza?i traiti malo direktniji kontakt s prednjom osovinom, dok ?e svi ostali biti 100% zadovoljni. To?kovi od 17 in?a pokazali su se odli?nim za nae, nazovi, puteve. Nema neugodnog lupanja i prenoenja udarca do povrine za sjedenje, pa je Laguna jedno od najudobnijih automobila u klasi. 
 


 
Nova generacija ko?nice nudi bolje kalibriran ko?ioni sistem. Nakon to dodirnete srednju pedalu nema neugodnog udara, kao na Meganeu, te su usporenja energi?na i predvidljiva. Ubrzo se priviknete i moete ko?iti ?ak i kasno,a  istovremeno sigurno. 

Laguna druge generacije ula u historiju kao prvi automobil koji je dobio maksimalnih pet NCAP zvjezdica. Nita manje se ne o?ekuje ni od nove Lagune. Prilikom konstruiranja upotrijebljeni su moderni materijali, s kojima je, uprkos ve?im dimenzijama, postignuta manja masa. To je novi trend u autoindustriji, a Renault je, po obi?aju, napravio pionirske korake.

Renaultovi prodajni stratezi planiraju proboj me?u prva tri proizvo?a?a u luksuznoj srednjoj klasi. Hrabro je postavljenja i cijena od 55.892 KM (testni model), ali poslije naeg iskustva s novom Lagunom znamo da toliko i vrijedi.



auto.ba