Ovdje ste:: Lifestyle Auto Testovi TEST: Cross Golf 1.4 16v TSI
 
 

TEST: Cross Golf 1.4 16v TSI

Ispis

Image

Golf pete generacije, oslonio se na staru slavu svojih pretodnika i na taj na?in stekao popularnost irom svijeta. Me?utim, savremeni trendovi i korisnici zahtijevaju od proizvo?a?a vozila raznovrsnost, te pomak standardnih putni?kih automobila u nove segmente, sa pove?anom ponudom prostora i sposobnosti.

Rukovo?eni ovakvim zahtjevima, mnogi proizvo?a?i su svojim osnovnim modelima dodali neke karakteristike, koje im do tada nisu bile svojstvene, pa su nastali novi modeli koji imaju otklon u MPV ili SUV segment (ili u oba istovremeno), pa se takva vozila jednostavno nazivaju Crossover. Na taj na?in nastalo je i vozilo o kome upravo govorimo.

Naime, kako bi svjetski popularnog Golfa, pomakli u MPV segment, konstruisan je Golf Plus, koji je zadrao osnovne smjernice, ali je dobio na visini i unutranjem prostoru. CrossGolf je mjeanac koji se karoserijskim oblikom oslanja na model Plus, s tom razlikom da je sistem vjeanja podignut za 23 mm, a zahvaljuju?i dodacima i oja?anjima, karakteristi?nim za terence, dui je za 27 mm. Ipak, izostaje pogon na sve to?kove, to ga zadrava u MPV segmentu. Sve ovo ukazuje da ?e ovaj novitet na?i veliki broj, posebno mla?ih, kupaca koji ?e najzad imati pravo porodi?no vienamjensko vozilo, ali ?e zahvaljuju?i upe?atljivom dizajnu izgledati kao terenac. Najvie raduje ?injenica da se ovakav CrossGolf jednako dobro snalazi u gradskoj guvi, kao i na izletu, a svojim izgledom i oblikom mami simpatije i osmjehe.


Na testne vonje krenuli smo, kao po obi?aju, uz krivudavu brdsku stazu. Naime, prvi put se susre?emo sa pogonskim agregatima koji nose oznaku TSI. Od ranije znamo da se radi o malom 16 ventilskom agregatu, koji iz radne zapremine od svega 1.390 ccm, razvija odli?nih 140 KS uz obrtni momenat od 220 Nm.

Kako? Moderna tehnologija dozvoljava svata, pa je ovaj motori? opremljen i kompresorom i turbo kompresorom koji osiguravaju dovoljnu koli?inu zraka pod pritiskom za sagorijevanje u svakom trenutku, a tu je i intercooler za hla?enje, jer se prilikom sabijanja, logi?no - zrak zagrijava. Prilikom polaska, pri niskom broju obrtaja imate utisak da motoru nedostaje snage, odnosno obrtnog momenta, me?utim, sa pove?anjem broja obrtaja, stvar se znatno mijenja i to nabolje. Ve? pri 1.500 obr/min, motor raspolae dovoljnom snagom i ne posustaje do preko 6.000 obr/min, a pojava turbo rupe je gotovo u potpunosti eliminisana. To jasno ukazuje da je ovaj motor spreman i za sportski nastrojene voza?e. Ovdje svakako treba pomenuti da je manuelni estostepeni mjenja? veoma precizan i dobro sra?unat, pa ?e s lako?om odgovoriti na sve zahtjeve voza?a. Po potrebi, moe raditi mirno i ugla?eno, ili sportski eksplozivno. U skladu s tim je i potronja goriva koja se na otvorenom putu moe zadravati na oko 6 l za 100 prije?enih km, a snaan pritisak desne noge rezultirat ?e potronjom i do 10 l/100 km.

CrossGolf se u vonji ponaa upravo onako kako se od njega o?ekuje. Iako je sistem vjeanja podignut, dosta je tvrdo podeen i ne dozvoljava ljuljanje i naginjanje, a dobrom leanju na cesti svakako pridonose 17 in?ni naplaci sa niskoprofilnim pneumaticima dimezija 225/45 R 17. Vonja po vijugavim putevima ne predstavlja poteko?e. To?ak upravlja?a dosta dobro prenosi informacije sa podloge, ko?ioni sistem je kompetentan, a tu je i ESP, sa kojim ?ete se osje?ati sigurno.

Unutranji prostor je veoma dobro rijeen, cockpit je u strogom njema?kom rasporedu i nudi gotovo sve to je potrebno. Tu su radio prijemnik sa CD reproduktorom i komandama na to?ku upravlja?a, te nezaobilazan Climatronic klima ure?aj. Sjedita su dosta visoko postavljena i ugodno profilisana, a takva pozicija osigurava i dobru preglednost, koja je kod ovakvih vozila postala poslovi?na. Pretinaca za odlaganje sitnica ima dovoljno, a posebno su interesantne ladice smjetene ispod prednjih sjedita. Djeljiva stranja klupa, tako?er nudi dovoljno prostora ?ak i za putnike krupnijeg stasa. Prtljani prostor zapremine 395 l ?e bez problema zadovoljiti osnovne potrebe, a preklapanjem stranje klupe, CrossGolf postaje podesan i za selidbu.

Drugim rije?ima, ovaj automobil je spreman iza?i u susret svim modernim zahtjevima, to se od Volkswagenove reputacije i o?ekuje. Za vozilo kao na testu, potrebno je izdvojiti 56.010 KM, dok bi se osnovni model mogao nabaviti za neto manje od 50.000 KM. Za taj novac dobijate kvalitetno, moderno i upotrebljivo vozilo sa kojim ?ete sasvim sigurno biti u centru panje.



auto.ba



 
 
 
 

CB Login