Ovdje ste:: Lifestyle Auto Auto Sport Audi je uspio ostvariti drugi hattrick u Le Mansu
 
 

Audi je uspio ostvariti drugi hattrick u Le Mansu

Ispis

Audi R10 TDI i dalje ostaje nepobjediv na 24 sata Le Mansa: i u svom tre?em nastupu pobijedio je dizelski sportski automobil na francuskoj klasi?noj utrci na duge staze.


U 76. sezoni utrke, koja gotovo da i nije mogla biti napetija, trijumfirali su Dindo Capello (Italija), Tom Kristensen (Danska) i Allan McNish (kotska) za volanom Audija R10 TDI sa startnim brojem 2.

S napeto?u o?ekivani dvoboj izme?u Audija i Peugeota donio je to je i obe?avao: oba proizvo?a?a automobila su sa svojim dizelskim sportskim automobilima, pred rekordnih 258.500 gledatelja, pruali dvoboj koji je Audi na kraju uspio okrenuti u svoju korist, s predno?u od 4,31 minute.

Za vrijeme cijele utrke, pobjedni?ki Audi R10 TDI i najbolji Peugeot 908 nikada nisu bili udaljeni za vie od jednog kruga razlike. Nakon to je Peugeot u po?etnoj fazi odredio tempo utrke, tijekom no?i se pokazala pouzdanost i efikasnost Audija R10 TDI. Nakon to je u Le Mansu po?ela padati kia, Dindo Capello, Tom Kristensen i Allan McNish su u 5:17 sati preuzeli vodstvo i nisu ga vie isputali iz ruku do cilja u 15 sati.

Na stazi mokroj od kie Audijevi su piloti mogli u potpunosti pokazati premo? Audijevog TDI Powera i izboriti se za jedan krug prednosti. Osim toga, profitirali su na ?injenici da je Audi Sport Team Joest zapo?eo utrku s podeenjem koje je bilo najbolji kompromis za suhu i mokru stazu. Dok je konkurencija za vrijeme utrke prelazila na setup za kiu, Audiju je preostala samo promjena guma.

Me?utim, ona se odvijala sve ?e?e kako su se u drugoj polovici utrke vremenski uvjeti stalno mijenjali. Slick, intermediate, kine gume - odlu?uju?e je bilo u pravi trenutak odabrati prave gume.

Audi Sport Team Joest i Audijevi piloti su se pritom u potpunosti drali svoje rutine i funkcionirali su bez greke. Jedini trenutak straha u dramati?noj zavrnoj fazi bio je sudar izme?u vode?eg i jednog zaostalog vozila u koji je bio uklju?en Tom Kristensen, bez svoje krivnje. Tu se dokazala robusnost Audija R10 TDI koji je radio cijelih 24 sata bez i najmanjeg tehni?kog problema.

Za kota Allana McNisha je to bila druga pobjeda u Le Mansu nakon 1998., te prva s Audijem. Danac Tom Kristensen je pove?ao broj svojih pobjeda u Le Mansu na ukupno osam. Talijan Dindo Capello je nakon 2003. i 2004. pobijedio tre?i put.

Za Audi Sport Team Joest je to s Audijem R10 TDI bila tre?a pobjeda u nizu. Tako im je po drugi put, nakon 2000., 2001. i 2002., uspjelo posti?i hattrick: tri pobjede na Le Mansu s istim timom. Le Mans prijelazni trofej na taj na?in prelazi u posjed tvrtke AUDI AG.

Preostala dva Audija R10 TDI su na cilj stigla na pozicijama ?etiri i est. "Youngsteri" Lucas Luhr, Alexandre Prmat i Mike Rockenfeller su, do malo prije zavretka utrke, imali mogu?nost za mjesto na postolju i bili su na tre?em mjestu. Me?utim, u predzadnjem satu se trebao mijenjati filtar ulja V12 TDI motora.

Nesre?u su imali i Frank Biela, Emanuele Pirro i Marco Werner: Pobjednici 2006. i 2007. godine su izgubili mogu?nost boljeg plasmana u nedjelju ujutro zbog promjene spojke kao posljedice okretanja na stazi i potom dovoenja u drugoj brzini.

Na desetom nastupu na 24 sata Le Mansa Audi je pobijedio po osmi put. Od 2000. godine je na Le Mansu Audijeva tehnologija nepobjediva. "To je bio uspjeh voza?a, tima i u?inkovitosti Audijeve TDI tehnologije - trijumf pouzdanosti", objasnio je Rupert Stadler, predsjednik Uprave AUDI AG koji je osobno pratio utrku Le Mans u Audijevom boksu. "To je bila najnapetija utrka u Le Mansu koje se mogu sjetiti. Imali smo jakog protivnika koji je imao izuzetno brzi automobil. Ali jo jednom se pokazalo da je u Le Mansu najvanija pouzdanost i u?inkovitost. Ponosan sam na ekipu. A to moe biti i svaki suradnik i kupac Audija."

audi.com.hr

 
 
 
 

CB Login